Algemeen
De zorg voor alle stoffelijke aangelegenheden van de gemeente, voor zover niet van diaconale aard, is toevertrouwd aan het college van kerkrentmeesters.
Kort samengevat zijn dit de volgende werkzaamheden :
- A) Zorgen dat het geld binnenkomt om haar gebouwen, functionarissen en activiteiten te kunnen bekostigen. Deze inkomsten komen hoofdzakelijk uit: de vrijwillige bijdrage; collectes en giften en evt. inkomsten uit bezittingen van de gemeente.
- B) Zorgen voor de salarissen van alle functionarissen werkzaam in de gemeente zoals: predikanten, kosters en organisten.
- C) Het beheren/ onderhouden van de onroerende goederen: kerkgebouw(en), pastorieën e.d.
Het college van kerkrentmeesters wordt gevormd door tot kerkrentmeester aangewezen ouderlingen en tot kerkrentmeester verkozen lidmaten.De ouderlingen zijn lid van de kerkenraad terwijl de voorzitter van het college ook lid is van het moderamen (dagelijks bestuur) van de kerkenraad.
De leden van het college zijn momenteel:
Naam: | Functie |
dhr. R Peerbolte | 1e voorzitter |
dhr. R. Franssen | 1e secretaris |
mw. R. Franssen- v Hassent | 2e secretaris/ouderling |
mw. J.M. Koster-Verburg | 1e penningmeester |
dhr. J.L. Koster | 2e penningmeester |
dhr. K.J. Bijl | boekhouder |
dhr. G.J Swart | ledenadministratie/ LRP |
vacant | juridisch medewerker |
dhr. B. Otto | gebouwenbeheer |
dhr. J. van Dam | kerkrentmeester - ouderling |
U kunt de kerkrentmeester (voorzitter) bereiken via het volgende e-mailadres: kerkrentmeesters@protestantsekerkbergenopzoom.nl